سوالات

سوالات متداول پزشکی کودکان و نوزادان

سوالاتی که مادران و پدران پرسیده اند

علائم آلرژی در کودکان؟
  • راش پوست یا کندو (درماتیت آتوپیک یا اگزما)
  • تنفس دشوار (آسم)
  • عطسه، سرفه، آبریزش بینی یا خارش چشمان
  • ناراحتی معده
تشنج در کودکان چه زمان رخ می دهد؟
  • زمانی که کودک به این حالت دچار می‌شود، هوشیاری خود را از دست می‌دهد و دهان و چشم کودک کج می‌شود و حالت غیر عادی به خود می‌گیرد.
  • در این زمان والدین باید سریعا از کودک خود فیلم بگیرند و به پزشک خود نشان دهند تا در صورت مراجعه به پزشک متخصص از متشنج شدن فرزند خود آگاهی کامل پیدا کنند..
نفخ معده و روده در کودکان و درمان قطعی آن؟
  •  نفخ معده که با دل درد در کودکان همراه است مساله‌ بسیار مهمی است. این دل درد‌های روزانه می‌تواند ناشی از بد غذا خوردن، آلرژی غذایی، انگل، عفونت ادرای، رفلاکس معده، یبوست و اسهال باشد که در صورت مشاهده چنین مواردی باید حتما برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کرد.
خس خس کردن هنگام تنفس نشانه چیست؟
  • خس خس کردن از نوک بینی تا اعماق ریه اتفاق افتاده و ممکن است ناشی از گرفتگی بینی، عوامل محیطی مانند سیگار کشیدن والدین، آلودگی هوا، حشره کش‌ها و رنگ نقاشی باشد.گاهی اوقات دلیل خس خس کردن در تنفس کودکان ناشی از آلرژی تنفسی است که مربوط به مسائل گوارشی می‌شود.
  • همچنین گاهی اوقات ممکن است به دلیل نفخ معده در کودکان، هوا وارد دستگاه تنفسی کودک شود که فضای تنفس را کاهش داده و اختلالات تنفسی در کودک را به همراه دارد که باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.
علائم اوریون در کودکان چیست؟
  • ابتدائا پیش از آنکه وارد مبحث اصلی شویم لازم است که این نکته را یادآور شویم که این بیماری گاه علامتی نداشته و بدون علامت خاصی در بیماران ظاهر می شود.
  • اما در حالت کلی علائم این بیماری از این قرار است:
  • همانطور که گفته شد اولین تاثیری که این ویروس از خود به جای می گذارد غدد بزاقی است. بنابراین کودکان در این ناحیه دردهایی را تجربه خواهند کرد.
  • از سوی دیگر از انجایی که غدد بزاقی در بلعیدن غذا نقش دارند روند بلع غذا بعد از بروز مشکل در این ناحیه با مشکلات و درد همراه خواهد بود.
  • غدد بزاقی در اثر ویروس اوریون فعالیت های طبیعی خود را از دست داده و ترشح بزاق کمتر خواهد شد. از این رو دهان خشکی بیشتری را تجربه خواهد کرد.
  • سردرد داشتن
  • تب کردن از دیگر عواملی است که در کودکان بیشتر دیده می شود و باید کاملا مراقبت های لازم را در جهت کاهش احتمال تشنج کودک انجام داد.
  • احساس بی حالی و خستگی؛
  • حالت تهوع؛
  • بی اشتهایی؛
آیا بیماری اوریون خطرناک است؟
  • بیماری اوریون از جمله بیماری هایی است که خطرناک نیست اما می تواند زمینه ساز بروز بیماری ها و یا اختلالات عملکردی در نواحی اعضای بدنی باشد.
  • ازاین رو لازم است که بعد از ابتلای کودک به اوریون حتما به پزشک مراجعه کرده تا تمامی نکاتی که می تواند احتمال بروز خطرات را کاهش دهد به دقت گوش داده و سپس در طول مدت زمان بیماری کودک تان رعایت کنید.
با سلام، دختر بچه 5/5 ساله دارم که در خواب دندان قروچه میکنه به حدی ک صداش منو از خواب بیدار میکنه لطفا راهنماییم کنید؟
  • دندان قروچه ناشی از مسایل اضطرابی است نیاز به مشاوره دارید.
سلام کودکی دارم 26 ماهه قدش 87 وزنش 12800، بهداشت برای قدش گفته به پزشک مراجعه کنید قد تولدش 48 وزنش 3300 بوده لطفا راهنمایی کنید؟ باتشکر
  • سلام نیاز به معاینات بالینی و محاسبات انتروپومتری دارد.
علائم عفونت گوش کودکان چیست ؟
  • تب شدید
  • گریه بی دلیل کودک
  • کاهش اشتهای کودک
  • اختلال خواب، دراز کشیدن می تواند عفونت گوش را دردناک تر کند.
  • اسهال یا استفراغ. عفونت گوش می تواند بر دستگاه گوارش اثر بگذارد.
  • مایع زرد یا سفید از گوش خارج می شود.
  • بوی بد در ناحیه گوش کودک شما ممکن است بوی ناخوشایندی را از گوش کودک احساس کنید .
  • مشکل در شنیدن صدای محیط اطراف .
درمان کم کاری تیروئید در کودکان

از دکتر سلطانی بپرسید؟