روش های درمان Sepsis نوزادیارسال شده توسط در مارس 9, 2021

روش های درمان Sepsis نوزادی

از آنجائی که علائم عفونت خونی در بسیاری از نوزادن و شیرخوران مبهم می باشد، تستهای آزمایشگاهی دارای نقش اساسی در تشخیص این بیماری هستند. اگر شیرخوار کمتر از سه ماه، تب داشت حتی اگر به نظر خوب برسد به منظور تائید یا رد عفونت باید یک سری آزمایشات انجام شود که شامل آزمایش خون و کشت خون آزمایش ادرار است که باید حتماً به طریقه صحیح و استریل نمونه گیری صورت گیرد، کشیدن مایع کمر ( که این آزمایش باید براساس سن و وضعیت کلی و کودک صورت گیرد ) و عکسبرداری بخصوص از قفسه سینه، در صورتیکه هرگونه لوله یا مجرا در داخل بدن باشد. باید انجام شود و باید ترشحات یا مایعات موجود در این لوله ها نیز مورد آزمایش قرار گیرد.

وجود عفونت خونی و یا حتی شک به آن در نوزادن و شیرخوارن کوچک مستلزم مراقبتهای ویژه و انجام اقدامات درمانی بیمارستان می باشد تا در آنجا آنتی بیوتیکها از طریق رگ و به مدت حداقل 48 ساعت تجویز شود. معمولاً قبل از آنکه تشخیص قطعی شود، پزشکان تجویز آنتی بیوتیک را شروع می کنند زیرا تا انجام آزمایشات کامل و نتیجه آنها دو تا سه روز زمان لازم است. لذا عدم شروع درمان و منتظر ماندن برای جواب می تواند به عفونت اجازه دهد که بصورت کامل در بدن منتشر شده و منجر به بروز عواقب وخیمی شود.

Sepsis نوزادی چیست ؟

عوارض Sepsis نوزادی

اگر عفونت درمان نشود گسترش می یابد و منجر به بروز عوارض بسیار شدیدی خواهد شد. عفونت می تواند برعملکرد اعضای مختلف بدن تأثیر گذاشته و منجر به نارسایی کلیه، بیماریهای ریه و صدمات مغزی شود. معمولاً حس شنوایی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. اگر عفونت به سرعت درمان نشود و یا اصلاً درمان نشود، بخصوص در نوزادان می تواند منجر به مرگ شود.

Sepsis نوزادی